Alavieskan seurakunnan uutisia löydät tästä alta!

Vapaaehtoisia etsitään kesäkahvilaan ja ystäväpalveluun

Olisiko sinulla antaa aikaasi kerran kesässä tai useammin, jos kalenteriisi sopii?
Etsimme vapaaehtoisia Omavieskaan ystäväpalveluun, esimerkiksi ulkoiluavuksi tai viriketoimintaan sekä Kesäkahvila Kirkonhelmeen kahvinkeittäjäksi tai leipojaksi.

Kesäkahvila Kirkonhelmi rakennus jonka seinällä iso kahvipannu

Koronan jälkeen vapaaehtoistoimintaa on tarkoitus elvyttää.
Kesän lähestyessä haetaan vapaaehtoisia erityisesti Kesäkahvila Kirkonhelmeen sekä ikäihmisten ulkoilukaveriksi ja viriketoimintaan Omavieskaan.
- Vapaaehtoiset vierailivat ennen koronaa kerran kuussa, pitivät viriketuokion, jossa laulettiin ja seurusteltiin asukkaiden kanssa. Lopuksi juotiin päiväkahvit yhdessä ja asukkaat pitivät tästä kovasti, kertoo Aino Taka-Eilola Omavieskasta.

Kesäkahvila Kirkonhelmi on ollut toiminnassa jo yhdeksänä kesänä. Kahvilan tuotto käytetään puoliksi paikkakunnan diakoniatyöhön ja lähetystyöhön, joten siitä iso kiitos kaikille vapaaehtoisille. Kesäkahvila avautuu tänä kesänä toukokuun viimeisenä sunnuntaina ja on auki koulujen alkamiseen saakka keskiviikkoiltaisin ja sunnuntaisin muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta sekä useampana päivänä Alavieska-viikolla.

• Vapaaehtoistehtävät kesäkahvilassa ovat olleet mielekkäitä. Se on yhteisöllistä toimintaa, jossa näkee myös entisiä alavieskalaisia, kun he kesäaikaan käyvät vierailulla. Kesäkahvila on kohtaamispaikka hyvän asian puolesta ja tarjolla on monenlaisia tehtäviä, hoksauttavat Raili ja Tenho Marjakangas, jotka ovat toimineet vapaaehtoisina kesäkahvilassa.

Kaikille kesän vapaaehtoistehtävistä kiinnostuneille järjestetään info seurakuntakodilla maanantaina 20.5. klo 18

Marjaana Juola
Diakoni