Nuotio ja tikkupullat

Seurakunnan nuorisotyö haluaa tukea ja rohkaista lasta ja nuorta elämän haasteissa sekä tuoda Taivaallisen Isän huolenpitoa heidän elämäänsä

Kouluikäisenä voit osallistua seurisseikkailuun, lastenoikeuksien päivän ja ystävänpäivän tapahtumiin. Kesällä leireille ja leiripäiviin, jotka tehdään yhteistyössä kunnan nuorisotyön kanssa.  10 –synttärit järjestetään vuosittain.

Rippikoulu käydään sinä vuonna, kun täytät 15 vuotta. Rippikoulu on hieno matka aikuisuuteen. Rippikoulussa pohditaan elämän suuria kysymyksiä ja luodaan ystävyyssuhteita.

Isostoiminta on rippikoulun jälkeistä työtä, johon kutsutaan kaikkia rippikoulun käyneitä. Isoset osallistuvat kouluikäisten tapahtumiin ja leireihin. Rippileirit ovat isosten suuressa suosiossa. Isoset kokoontuvat parin viikon välein seurakuntakodilla.

Nuorteniltoja järjestetään isosten kanssa n. kerran kuussa.

Nuoret aikuiset voivat toimia seurakunnassamme avustajina erilaisissa tehtävissä.

Nuorisotyöohjaaja kohtaa lapsia ja nuoria keskiviikkoisin yhtenäiskoululla klo 11.00-12.15.

Kouluikäisille seurakunta tarjoaa seurisseikkailua, 10-synttäreitä, lapsenoikeuksien päivän tapahtumaa ja ystävänpäiväkekkereitä. Seurakunta järjestää myös näyttelyitä, vaelluksia kirkollisten juhlapäivien aikaan yhtenäiskoulun oppilaille ja päiväkodeille. Kesällä ja syyslomalla järjestetään leirejä ja leiripäiviä kunnan nuorisotyön ja muiden tahojen kanssa yhteistyössä.

Isostoimintaan kutsutaan kaikki rippikoulunkäyneet nuoret. Isostoiminnassa opetellaan ryhmänohjaamista, hartauksien pitoa, yhteistoimintaa, iloitaan ja hiljennytään raamatun ääreen. Isostoiminnassa pääset osallistumaan lasten toimintapäiviin,  saat pätevyyden lastenleireille sekä rippileireille. Isoset siunataan tehtävään kesän alussa ja siitä saa todistuksen. Vanhemmat isoset ovat toiminnassa apuohjaajina. Isoset kokoontuvat parin viikon välein seurakuntakodilla.

Daavid soittaa, kuva raamatunkertomuksesta.
Daavid soittaa, kuva raamatunkertomuksesta lapsenoikeuksien päivänä