Kirkkokuoro

Alavieskan kirkkokuoroon kuuluu 10 laulajaa. Kuoro harjoittelee seurakuntakodilla keskiviikkoisin klo 12- 13.30. Ohjelmistoon kuuluu perinteisiä ja uudempia hengellisiä lauluja sekä isänmaallisia lauluja. Kuoro laulaa pääasiassa yksiäänisesti urkujen tai pianon säestyksellä. Kuoro palvelee säännöllisesti jumalanpalveluksissa ja tarvittaessa muissa seurakunnan tilaisuuksissa. Kuoroon otetaan uusia laulajia. Kesän ohjelmaan kuuluu päivän retki lähiseudulle.

Seurakunnan lauluryhmä

Syyskaudella 2020 aloitti toimintansa uusi lauluryhmä, johon tällä hetkellä kuuluu työikäisiä naisia. Lauluryhmä harjoittelee torstai-iltaisin parin viikon välein. Ohjelmisto koostuu perinteisistä ja uudemmista 2- ja 3-äänisistä hengellisistä lauluista ja virsistä. Ryhmään otetaan uusia laulajia koelaulun perusteella. Pääsyvaatimuksena on aikaisempi kokemus moniäänisestä kuorolaulusta. Lauluryhmällä ei ole vielä nimeä. Otamme ehdotuksia vastaan.

Kumpaakin musiikkiryhmää johtaa kanttori Eila Kotiaho.

Virsikirja